4.5.2010

קצת על עצמי וקצת על הבלוג החדש

קצת על עצמי...


אני עובדת במרכז צדק לנשים יחד עם עו"ד סוזן ווייס (מייסדת העמותה) ועם עו"ד יפעת פרנקנבורג. אנחנו עוסקות בעיקר בנושא של עגונות ומסורבות גט, הן בבית הדין הרבני והן בבית המשפט האזרחי, אבל גם בנושאים אחרים שקשורים לנשים, צדק וענייני דת. מי שמכירים אותי יודעים שאני כותבת טור ב ynet יהדות וניתן להכנס לשם ולראות את כל הטורים הקודמים שלי (מעל 120 טקסטים). כמעט כולם עוסקים בנושא של בית הדין הרבני ועגונות.

בשנים האחרונות יש לנו מספר מקרים של ביטולי גיור בבית הדין הרבני. זה הביא אותי להתעניין בכלל בפסולי חיתון. יש במדינת ישראל הרבה מאד פסולי חיתון - מכל הסוגים ומכל המינים. (ונא לזכור שאין להם דרך אחרת להתחתן מאשר ברבנות. כלומר: אם הרבנות לא מאשרת להם להינשא הם לא יכולים לעשות זאת בדרך אחרת).

יש פסולי חיתון שלא יכולים בכלל להתחתן. כמו למשל אישה שבמעשה בית דין שקיבלה עם גירושיה כתוב "אסורה להינשא". עם מי? עם מה? למה? כמה? אין תשובה. סתם ככה. היא אסורה להינשא בכלל!

יש פסולי חיתון לאדם מסויים כמו למשל "בעלה ובועלה". זוהי אישה שקיימה יחסים עם אחר בעודה נשואה לבעלה. היא אסורה מכאן והלאה לבעלה ואף לאיש שעמו קיימה יחסים.

יש פסולי חיתון לקטגוריה מסויימת: כמו כהן וגרושה.

יש פסולי חיתון כמו ממזרים. הממזרים במצב קשה ביותר. הם פסולים כמעט לכולם (מותרים בממזר ובגר) אבל כל הדורות מכאן והלאה ישאו את הסטיגמה של הממזרות.

יכול להיות שלא נעשה מספיק בשביל האנשים האלה? יכול להיות...

יכול להיות של מוצו כל האופציות ההלכתיות בכדי לעזור להם? יכול להיות...


ובכן... למה בלוג?

הבלוג הזה מוקדש כולו, כפי שבודאי הבנתם מן השם שלו, לנושא של פסולי חיתון.

לבלוג הזה שלוש מטרות:

ראשית, לעורר מודעות לבעיה. אני אשתדל להעלות לכאן את החומר שאני כתבתי בנושא וגם חומרים אחרים חשובים.

שנית, אני מקווה לעזור לאנשים פסולי החיתון. אני יודעת שלא מעט אנשים כלולים בקטגוריה הזאת ועוד יותר אנשים כלולים במעגל האימה סביב זה. אלה הם אנשים שחוששים שהם או ילדיהם יתגלו או יוכרזו כממזרים. הם ממש חיים בפחד מתמיד בחוסר ידיעה ובחוסר אונים. אולי החומר שאני מעלה לכאן והלינקים יוכלו לעזור להם.

שלישית, אני מקווה להיות פלטפורמה לשיח של אנשים שאינם יכולים להזדהות ורוצים לדבר על הבעיה שלהם.

הבלוג הזה הוא צנוע ביותר. הוא רק ניסיון. אם יצליח בידי - מה טוב. אם לא - אני אסגור אותו בעוד מספר חודשים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה